Tuesday, June 30, 2015

Ujian Kesuburan di Hospital Pantai Kuala Lumpur

Assalamualaikum......

Eh jumpa lagi kita ye...okey aku nak sambung post yang sebelum ni. Nak baca korang boleh klik sini Survey Hospital Untuk Pemeriksaan Kesuburan

Okey dah bincang dengan husband dan buat keputusan untuk jumpa Dr. Adilah di Hospital Pantai Kuala Lumpur. Lepas dah buat keputusan tu tak payah nak fikir fikir lagi buat pening kepala je haha....

Kenapa cerewet sangat????? Sebab pertamanya ialah aku nak doktor perempuan...aku nak doktor perempuan...aku nak doktor perempuan. Keadaan belum darurat lagi untuk aku jadi seorang yang tak kisah dengan mana-mana doktor...mana-mana tu maksudnya doktor lelaki. Kalau dah terpaksa itu lain cerita.

"Ala sama je la mana mana doktor pun, doktor lelaki ramai yang expert yang baik lebih bagus dari doktor perempuan....cerewet sangat la kau ni...doktor tak heran pun dah puas tengok, lagipun itu kan untuk tujuan perubatan bukan sebab lain." Walaupun aku ni agak peramah dan senang masuk dengan orang yang baru kenal...tapi bab-bab tu aku jadi sangat pemalu...wehhh tak sanggup wehhhh orang lelaki lain tengok lagi-lagi bahagian sulit haha...biar suami sorang je la tengok...

Lagipun suami aku pun kalau boleh tak nak isterinya diperiksa oleh doktor lelaki. Dia kata kalau ini jalannya untuk usaha dapatkan anak, dia redha dan jangan risau duit boleh dicari. Aku banyak belajar dari dia bab-bab ni....ye dia seorang suami yang tenang dan cool. Prinsip hidup dia ialah kalau nak buat benda baik buat je....pasal duit jangan risau jangan nak pening kepala sangat...insya Allah ada jalannya...ada rezeki nanti.

Okey lagi???? Sebabnya Hospital Pantai Kuala Lumpur terletak di luar bandaraya Kuala Lumpur....tak perlu meredah jem....jaraknya dari rumah aku lebih kurang 18 kilometer sahaja....dan jarak dari PHKL ke ofis aku lebih kurang 6 kilometer sahaja...

Jadi apabila ada appointment aku tak perlu nak ambik cuti...tak perlu nak half day leave. Bagitau bos nak keluar kejap ada appointment dengan doktor...ok settle! Aku tak perlu nak habiskan masa kat jalanraya...jumpa doktor bukan lama pun...

Jadi itu la faktor kenapa aku memilih Hospital Pantai Kuala Lumpur dan consult dengan Dr. Adilah.

Wahhhhh dah macam karangan...panjang, lebar, dan jelas penerangan aku hehe.

Next story bersambung kemudian ye...bye :)

2 comments:

  1. Selagi boleh pilih, memang nak doc perempuan kan. dengan doc perempuan pun dah malu sangat masa tvs, dengan doc lelaki apatah lagi.

    Semoga dipermudahkan segala urusan ya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tau takpe...insya Allah...amin. Thanks ye :)

      Delete