Tuesday, June 16, 2015

Ikhtiar Hamil: Supplement Untuk Kesuburan_1

Assalamualaikum.....

Alhamdulillah masih diberikan peluang dan kekuatan untuk aku menulis kat blog baru ni.....yang tersangat la baru tak sampai sebulan lagi hehe. Kiranya blog kenangan la ni yang mencatatkan segala kesungguhan dan usaha aku untuk mendapatkan zuriat sendiri.

Okey post ini bersambung dari post yang sebelumnya ya....jadi dipendekkan cerita, nak baca yang panjang tengok post yang sebelum ni tau. Selepas aku dok survey pasal supplement tu, aku pun beli la Alfalfa Complex dan GLA Complex Shaklee dari kawan aku. Walaupun orang kata wanita ni membeli dengan emosi, tapi untuk supplement aku sangat berhati-hati...kalau benda lain ya kadangkala aku membeli dengan emosi haha.

Aku lupa la bila aku beli Alfalfa dan GLA Complex tu....tapi tahun lepas la awal tahun kot. Permulaan tu je aku semangat makan....lepas tu haram ke laut...time rajin makan time malas atau tak ingat so tak makan la. Ye la masa tu kan aku tak bersungguh sangat untuk usaha cara lain selain conceive secara natural...tapi tu la nan hado kau. Alfalfa dan GLA Complex tu berbulan-bulan baru habis...kalau ikutkan GLA Complex tu untuk dihabiskan dalam masa sebulan. Lepas aku berjaya habiskan kedua-dua supplement tu memang aku dah tak beli sebarang supplement lagi. Kiranya tahun 2014 tu aku hanya makan sebotol Alfalfa dan sebotol GLA Complex Shaklee.

Masa tahun 2014 tu aku ambik supplement pun main-main....so kesannya pun main-main je la kan. Okey lupakan hehe...

Masuk tahun 2015 aku mula bersungguh nak usaha cara lain selain conceive secara natural. Bermula bulan Januari hingga Mac 2015 aku ambik produk detoks Shaklee untuk membuang toksin dan kotoran yang melekat di dinding usus. Detoks penting tau untuk memastikan keberkesanan supplement lain yang akan kita ambik nanti....ye la kalau badan banyak toksin boleh menganggu penyerapan nutrisi supplement lain. 

Pengumpulan toksin dalam badan juga boleh menganggu kesuburan sebab badan terlalu berasid. Best wooooo detoks lega giler rasa....keluar segala kotoran di dinding usus iaitu lendir warna hitam. Korang bayangkan getah paip yang lama kita guna tapi tak cuci ada lumut kan kat dalam tu...lepas tu cuba letak clorox mesti lumut tertanggal kan. Haaaa macam tu la masa aku buat detoks rasa segar badan tau. Aku saje buat tiga bulan sebab dah 30 tahun hidup makan macam-macam, sedut udara kotor kan...aku nak bagi bersih sampai aku puas hati. Tapi bukannya makan hari ni esok terus bersih usus...tidakkkkk hehe sebab Shaklee kan supplement semulajadi so memang ambik masa sikit la. Kalau nak dapatkan khidmat nasihat tentang detoks boleh email aku missttc2015@gmail.com

Aku habis detoks bulan Mac 2015....so masuk bulan April tu aku mula mengamalkan supplement untuk kesuburan sampai sekarang dan it works well dengan aku Alhamdulillah syukur Ya Allah. Walaupun masih belum berjaya hamil tapi ada perubahan positif. Okey yang ni nanti kita sambung di entry lain ye....nak taip semua panjang sangat jadinya.

2 comments:

  1. ringan tak rasa badan lps detox? memang keluar lendir hitam ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa segar badan...yup memang keluar tapi kena disiplin n konsisten la...lepas tu air masak kena cukup baru berkesan :)

      Delete