Friday, June 26, 2015

Ikhtiar Hamil: Supplement Untuk Kesuburan_3

Assalamualaikum.....

Hai bersiaran kembali....isnin lepas iaitu 22/6/2015 aku ada appointment dengan doktor Adilah kat Pantai Hospital Kuala Lumpur. Okey pasal appointment tu nanti aku cerita kemudian ye. Kita sambung post yang lepas iaitu Ikhtiar Hamil: Supplement Untuk Kesuburan_2

Aku ambik supplement untuk kesuburan bermula pada bulan April 2015....so masa period bulan Mei tu keluar darah ketul ketul pekat uolsssss rasa best sangat. Sebabnya sebelum tu period aku macam tak lawas tau...walaupun period datang setiap bulan kecuali bulan April 2015....nak tau kenapa sila baca post yang sebelum ye. Okey sambung...sebelum ni period aku normal flow dua hari pertama je...masuk hari ketiga dah kurang...hari keempat, kelima, keenam, ketujuh dah sikit giler...kiranya bila dah akhir tu macam ada brown spotting je. Lepas tu tak puas hati sebab rasa macam tak keluar semua...rasa macam tak bersih haha...sebabnya dulu dulu tak gitu...

So cycle pertama period aku selepas makan supplement ialah darah haid keluar berketul-ketul...okey aku dah happy walaupun hari ketiga dan seterusnya dah sikit giler. Tapi okey la at least ada perubahan. Kita nak buat apa-apa kena bersabar...jangan makan sekali tak jadi terus kata tak elok, tak sesuai. Makan supplement ni kena bagi masa kat sistem badan untuk adapt dengan benda baru, untuk adapt dengan perubahan yang akan berlaku.

Aku jadi suka giler kat supplement tu semua sampai jadi disiplin hehe....yessss aku tak pernah lupa untuk ambik GLA Complex, B-Complex, dan ESP selepas period yang bulan Mei tu. Selepas ada tindak balas positif tu aku rasa kalau ambik tak disiplin macam rugi plak kan. Alfalfa Complex ada ambik juga cuma ada la kadangkala terlupa kan hehe....takpe dimaafkan :D

Bulan Mei 2015 period aku ialah pada 10hb...bulan berikutnya 11 Jun 2015. Maknanya  kitarannya adalah 32 hari.....yeaaaaaa suka sebab tak panjang sangat. Apa yang buat aku makin happy ialah ada improvement dari segi flow berbanding yang sebelumnya. Jadi kiranya ini kitaran haid yang kedua la aku amalkan supplement kesuburan Shaklee.

Macam panjang plak...okey aku sambung dalam next post ye :)

No comments:

Post a Comment