Wednesday, June 3, 2015

Kisah Awal Perkahwinan

Assalamualaikum......

Aku kahwin pada 25 Mei 2013...kiranya dah masuk dua tahun lebih la usia perkahwinan. Masa awal-awal dulu okey je dok fikir ala takpe awal lagi...tuptup haaa kau dah masuk dua tahun baru la nak mula usaha secara luar biasa. Luar biasa uolssss hehe...

Masa minggu ketiga kahwin aku dah mula tak sihat tau. Masa tu kami dalam perjalanan dari Kedah nak balik ke Kuala Lumpur...start situ la aku dok sakit perut lemah satu badan....tapi esoknya okey. Dalam dua tiga hari lepas tu kot aku demam sampai tak boleh bangun sampai kena mc...sejuk menggigil satu badan, sakit kepala, pening semua ada la...nak buka mata pun tak larat tau. Sampai aku kena mc...kalau nak tau selama aku bekerja kat company ni dari tahun 2011 aku tak pernah mc...ye la nak mc buat apa sebab sihat kan.

Dari tahun 2011...masuk bulan Jun 2013 pecah rekod wei akhirnya aku mc jugak. Bos aku plak dok sengeh sengeh bila aku cakap aku demam...mesti ingat aku mengandung la tu haha. Masa demam tu pun aku terfikir jugak...aku ni mengandung ke??? Tapi malas nak fikir sangat sebab awal lagi kan...buat tak tau je la.

Akhirnya beberapa hari selepas tu cik P pun datang. Aku takde rasa apa pun...rileks je la sebab awal lagi kan. Lagipun period aku tak stabil so malas la nak mengharap. 

Aku jalani kehidupan macam biasa je la...just usaha untuk conceive secara natural. Takde terfikir nak jumpa doktor ke apa untuk cek....tapi aku memang dah niat kalau selepas dua tahun masih takde apa-apa aku nak cek la. Jadi selepas dua tahun....sekarang aku dah bersedia untuk dicek oleh pakar perubatan. Nak tau jugak kan apa masalahnya sampai sekarang tak boleh mengandung lagi. Dok mengandung lemak je aku ni haha.

Okey nanti sambung lagi....tak boleh taip panjang-panjang nanti takde idea plak untuk post yang seterusnya hehe...

No comments:

Post a Comment