Saturday, June 27, 2015

Ikhtiar Hamil: Supplement Untuk Kesuburan_4....Aliran Haid Semakin Lancar

Assalamualaikum.....

Haaaa meh nak sambung balik part yang sebelum ni iaitu tentang kesan positif selepas pengambilan supplement kesuburan Shaklee. 11 Jun 2015 adalah haid yang kedua aku bersama supplement kesuburan tersebut. Yessss ada improvement dari segi alirannya...macam biasa darah keluar berketul ketul especially masa buang air kecil....sebab tu aku akan minum air banyak banyak supaya aku dapat buang air kecil selalu. Seronok plak tengok hahaha ye la puas hati wei rasa macam bersih je. Dalam pada keluar berketul ketul tu, fresh blood tetap ada macam biasa bukannya yang ketul ketul tu je keluar. Sebelum ni pun memang ada keluar macam tu cuma tak sebanyak sekarang....tapi takde la banyak sampai tahap menakutkan haha...

Walaupun sakit masa darah ketul ketul tu keluar tapi seronok....perut sakit dan kat miss V pun sakit haha sebab kadangkala darah berketul tu besar. Bukan darah merah tau yang berketul tu tapi warna hitam.

Sebelum ni hari ketiga dah kurang banyak kan....kali ni hari ketiga pun darah masih keluar macam biasa cuma tak sebanyak hari pertama dan kedua. Hari keempat darah dah kurang tapi takde la sikit sangat macam sebelum ni....seterusnya makin kurang sampai la hari ketujuh. Hari keempat tu masih keluar darah merah okey....sebelum ni seingat aku tak pernah...selalunya hari keempat tu dah keluar dark brown spotting.

Period aku bukan jenis heavy flow macam sesetengah orang sampai nak kena pakai tuala wanita yang bersayap. Aku punya normal je walaupun hari pertama...boleh pakai yang jenis slim non-wings tu je.

Makin hari makin bersemangat nak telan supplement. Perubahan yang positif ini la yang menyebabkan aku jadi disiplin dan juga keinginan yang kuat untuk memiliki zuriat sendiri. Dalam banyak banyak supplement tu aku jatuh cinta dengan GLA Complex Shaklee....sebabnya GLA ni berfungsi membantu badan untuk regulate many normal body processes. GLA is also helpful for women in maintaining well-being during the menstrual cycle. Haaaa itu aku taip balik dari apa yang tertulis kat botolnya...sebenarnya panjang lagi. Nak tau lebih lanjut google je la haha...

Okey pada sesiapa yang belum tau lagi...antara produk Shaklee yang aku ambik ialah B-Complex, GLA Complex, dan Energizing Soy Protein (ESP)....ni memang setiap hari aku minum aku telan tanpa tertinggal walaupun sehari. Alfalfa Complex pun ada ambik juga cuma tak disiplin. Lepas ni kena disiplin balik la macam aku ambik masa buat detoks hari tu...punya la disiplin sebab nak segarkan badan, nak buang toksin yang dah lama bersarang tu.

Okey setakat ini sahaja....nanti sambung lagi ye :) 

No comments:

Post a Comment